semester, jag säger det igen

Men jag är så glad över den här semestern att jag knappt kan njuta av den, för jag vet också hur fruktansvärt fort den kommer ta slut. Jag är liksom i slutet av den i tanken alldeles för ofta.

Men nu har den börjat och den har börjat med positiva läkarbesked för en när och kär. Den har börjat med regn, barn som jag jag inte kunde slita mig ifrån då jag nattade dem för att jag är så lycklig att vara med dem och att jag inte tar det för givet på nåt som helst sätt (Cicci), P som ringde hem när jag ändå slitit mig fr barnrummet och sa att han gömt en flaska rose (?) åt mig bakom salladsskålen i kylen (kärlek!!!), vin och 2 avsnitt New girl (roligt!) i uterummet (mysigast!).

I morgon hoppas jag på finväder för då i min lilla låda ska jag o ongarna tälta på tomten!

 

Men allvarligt talat – jag är så glad att vi gjorde en myshörna i uterummet för det är där jag vill vara hela kvällarna. Häromdagen så trodde jag P och jag skulle kolla sista avsnittet av Homeland, men då hade han satt igång med att måla om öppna spisen (bra initiativ!) så jag lyssnade på spotify, fixade med foton på datorn, läste bloggar (ååå bloggar) och åt en fruktsallad på, listen up; melon (perfekt mogen), jordgubbar och nektarin. Alltså fru nektarin, fru persika och fröknarna jordgobbar. I SAMMA SKÅL! med lite honung och en klutt matyoghurt. Sweet lord vilken njutning. Musik dator frukt.

Saker jag hoppas ska ske denna semester:

Lära mig göra iste – CHECK!

åka till blå jungfrun – kommer inte hända om jag inte får barnvakt nästa vecka och nån vill hänga med.

köpa lite kläder – inte helt nödvändigt, men jag såg lite rea igår och blev lite sugen.

tälta – på ett ställe vi sett ut för typ 2 år sedan

paddla kanot

bada mycket – jmf förra sommaren, typ tre dopp

hinna med några grillkvällar – de blir ju aldrig av

spåra – men kom igen anna!

att det sker ett mirakel med ryggen så att allt ovan kan bli verklighet

ha tid att leka med barna

få tomater i växthuset

holmarna – kan inte med ord beskriva hur jag längtar dit. Jo det kan jag, det är inte så att jag anropar the fifth, men jag orkar väl inte. Jag längtar mkt, ok?

 

Detta inlägg publicerades i anna. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar