inte världens bästa dag

Förkyld och trött och skitont i ryggen och en treåring på det. Min lediga dag blev så kångt ifrån vad en ledig dag är när man  tänker på den. En tänkt ledig dag innebär tid att fixa med roliga grejer, ta de lugnt och koppla av. Not so much… Gick och lade mig typ halv nio igår för jag har varit så himla trött den senaste tiden. För malte väcker mig för allt. Och det är bara jag som får hjälpa. Han väcker mig för han behöver gå på toa, för att täcket åkt av, för att han vill ha sällskap eller för att han är törstig. Sen vaknar nåt av barnen alltid strax efter 5 och eftersom jag har så svårt att somna om då jag blivit väckt på natten så hinner jag inte få så många timmars sömn.

Idag vaknade jag på ett uselt humör och så har det fortsatt. Det har inte hjälpt att malte har haft flera vansinnesutbrott. Första klarade jag bra, men när jag skulle till veterinären och vi hade en tid o passa och han vägrade följa med så var tålamodet obefintligt och det blev skrik och bråk från båda håll.

Innan det så hade jag städat huset (golven) med god hjälp av barnen. Då jag dammsög barnens rum så upptäckte jag att det sög lite dåligt. Det visade sig att dammsugarpåsen var sönder o allt äckligt skit, för det var ju det – massor av musbajs från förra helgens städning av uterummet – låt i håligheten för påsen. Blä och urk. Jag dammsög håligheten, efter att ha rensat ur det mesta by hand, med lilla handdammsugaren. Denna tog sen malte och skakade alla muspluttarna ur i den nystädade hallen.

Jag slog mig på armen.

Kl nio hade jag städat klart hela huset. Ni har också hunnit med en liten promenad med frozzi, varit på maxi o bytt gummistövlarna som P fick i födelsedagspresent. Varit på jysk och köpt en storstor luftmadrass till tältet och alla tre har sovit lite.

Det här inlägget postades i anna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

